Unde mergem cu copiii mici în București?

După cum am promis într-o postare anterioară, iată că astăzi scriu despre cele mai frumoase locuri din București în care puteți petrece timp de calitate cu copiii. Momentan mă voi limita la categoria de vârstă 0-3 ani iar pe măsură ce mai crește și flăcăul meu, voi reveni cu noi informații.

Locuri pe care le-am testat

„În picioarele goale”– este un loc de joacă senzorial în care noi revenim cu drag. Este situat în aproprierea stației de metrou Nicolae Grigorescu, dispune de o grădină mare, frumos amenajată și de un spațiu interior generos cu jucării de înaltă calitate. Aici copii se pot juca în siguranță sau pot participa la  atelierele organizate special pentru ei. Un punct forte îl reprezintă și zona de relaxare pentru părinți care pot savura o cafea sau un suc în timp ce copilul își consumă energia 🙂

Nouă ne place tare mult „În picioarele goale”. Aici am experimentat pentru prima oară joaca senzorială și ne-a rămas cumva în suflet. Tot aici am încercat și pictura cu piciorușele dar și joaca murdăricioasă. Pe cea din urmă Vlad o adoră :))

Prețuri: 15 lei/oră- pentru locul de joacă

40 lei/atelier- pentru atelierele senzoriale/murdăricioase/ de pictură

„Centrul educațional-Matei din tei”

Este un spațiu de joacă frumos amenajat, micuț ca dimensiune, dar cu o varietate mare de ateliere pentru cei mici.

Aici am participat pentru prima oară cu Vlad la atelierul de pictură pe perete, unde efectiv s-a deghizat într-un mic tarzan 🙂

Tot în cadrul acestui centru am vizionat și piesa de teatru „Mica-mare semincioară”, susținut de Asociația Tapusele care cred că are un fel de har când vine vorba de a capta atenția celor mici.

Prețuri: 20 lei/oră- pentru locul de joacă

50 lei/atelier- pentru atelierele de pictură și teatru

„Ferma animalelor”

Este locul în care mergem periodic pentru a-l vedea și auzi pe „coco”, adică cocoșul 🙂

Prima oară când am fost cu Vlad, pe când el avea 7 luni, țin minte că ne-am bucurat amândoi de soarele tomnatic, stând tolaniți pe iarbă în „concertul” caprelor, al rațelor, al cocoșilor și al altor vietăți necuvântătoare. Tare mult ne-a plăcut amândurora! N-am să uit niciodată bucuria de pe chipul lui când a încercat pentru prima oară firele de iarbă cu tălpile goale.

La intrarea în fermă ai posibilitatea de a cumpăra mâncare pentru animale, lucru pe care eu îl consider ca fiind un mare plus. Vlad pur și simplu adoră să hrănească căprițele și iepurașii 🙂

Ferma dispune și de câteva spații de joacă exterioare, de un magazin din care poți cumpăra diverse jucării specifice vieții rurale dar și de un restaurant (deschis cu precădere în weekend).

Locul este restrâns însă garantez că cei mici vor fi încântați de el!

14 lei/Adult

12 lei/Copil peste 2 ani

Gratuit/ Copil sub 2 ani

„Edenland Park”

„Edenland Park” nu este chiar în oraș ci este situat la 20 km de București însă locul e atât de fain că merită drumul până acolo (mai ales în zilele caniculare de vară).

Acest spațiu IMENS de joacă este localizat în inima unei păduri și pune la dispoziție cam tot ce și-ar dori un copil (foarte atracțiv pentru copiii mai mari de 3 ani).

Aici copiii se pot bucura de: trasee în copaci, sărituri cu coarda, mini golf, perete de escaladă, airsoft, tir cu arcul, paintball, echitație, ateliere de pictură, ferma animalelor.

Vlad fiind încă micuț ne-am rezumat la o porție de chicoteală la locul de joacă- foarte drăguț amenajat, la plimbări prin împrejurimi, la degustat de mure (absolut delicioase-Vlad a mâncat app 400 gr)  și la admirat animăluțele din mini ferma existentă acolo. Ah, era să uit. Caii au fost cireașa de pe tort în cadrul acestei ieșiri. Puiul meu nu-și mai lua ochii de la ei și era gata-gata să-mi sară din brațe pentru a-și face drum spre ei :).  La cât de frumoși și îngrijiți erau, îi dau dreptate 🙂

Edenland Park dispune și de o zonă cu restaurant și de câteva buticuri din care îți poți procura gustări sănătoase (fresh-uri, fructe proaspete, sorbet, plăcinte) sau gustări mai puțin sănătoase (clătite, burgeri, etc). Un loc gândit și pentru relaxarea părinților nu numai a copiilor 🙂

Prețuri:

Pentru accesul în parcul de aventură:

10 lei/Adult
5 lei/Copil peste 3 ani

Gratuit/Copil sub 3 ani

Pentru activități:

Tarife activitati

„Muzeul Grigore Antipa”

Vlad avea 8 luni când am vizitat pentru prima oară acest muzeu. Nici eu nu mai fusesem până atunci deși-mi propusem de nenumărate ori, când încă nu aveam copii. Eh, iată că-i cât se poate de adevărată vorba lu’ mamaie: „Vine o vreme pentru toate” 🙂

Prima vizită la Antipa a fost fascinantă pentru omulețul care abia descoperea lumea. Nu mai știa în care parte să se uite. A stat atât de liniștit pe parcursul întregii vizite, că-mi sălta inima de bucurie. Bebelușul meu se transformase, peste noapte, într-un băiat mare cu care share-uiam deja experiențe de neuitat 🙂

Muzeul Antipa merită să-l vedeți împreună cu copiii! Aveți atâtea lucruri de studiat încât o să pierdeți pe puțin 2 ore vizitându-l.

Pentru copiii ceva mai mari o vizită la Antipa poate fi un prilej extraordinar pentru a învăța despre ecosisteme sau despre habitatele în care trăiesc animalele. În plus, muzeul organizează periodic expoziții temporare interesante. Noi astă vară ne-am bucurat de expoziția de fluturi tropicali vii.

Tot în cadrul Muzeului se organizează periodic programe educative pentru copii (cursuri de robotică, șah, lego, mecano, etc).

Cum s-ar zice pe românește, muzeul ține pasul cu cerințele vieții cotidiene 🙂

20 lei/Adult

5 lei/Elevi și studenți

Gratuit/Copil preșcolar

„Muzeul simțurilor”

Am povestit despre el și prima noastră vizită aici.

Prețuri: 39 lei/Adult (personal, mi se pare cam piperat prețul)

29 lei/Copil între 5 si 15 ani

Gratuit/copil sub 5 ani

„Grădina Botanică”

Am povestit despre ea și prima noastră vizită aici.

Prețuri: 10 lei/Adult

5 lei/Copil

„Grădina Zoologică”

Noi ne-am simțit foarte bine în timpul celor 6 ore petrecute în Grădina Zoologică. Am reușit să vedem câteva animăluțe (puține ce-i drept din cauza modului în care gândite și construite habitatele animalelor- mai avem de învățaț la acest capitol- ex. Schönbrunn Viena), ne-am plimbat cu cărucioarul tip remorcă, ne-am dat pe tobogan (un mare plus pentru spațiile de joacă) și ne-am relaxat în hamac.

Faptul c-am ajuns la zoo într-una din zilele caniculare de Iulie, justifică pe deplin cele 6 ore petrecute la răcoare, lângă pădure :). Altfel, mă tem că n-am fi zăbovit mai mult de 2 ore mai ales că în incintă nu există vreun restaurant  sau  vreun butic din care să-ți procuri de-ale gurii. Noroc că ne-am pregătit de acasă cu tot ce trebuie 🙂

13 lei/ Adult

6.5 lei/ Copil

„Teatrul Ion Creangă”

Mergeți la teatru cu cei mici! Este cel mai sincer sfat pe care îl pot da.

La toate piesele la care am fost, am plecat de acolo cu un o bucată copil fericit.

Prima piesă de teatru, vizionată împreună cu puiul de om, a fost pe când el avea doar 7 luni!

Teatrul Ion Creangă are piese pentru toate categoriile de vârstă și ar fi păcat să le ratați.

Pentru cei mici-mici, 0-3 ani, teatrul organizează spectacole care fac parte din programul „Educație timpurie”. Prin acest program, Teatrul Ion Creangă valorizează capacitatea şi potenţialul copilului mic de a se implica, de a participa şi de a învăţa prin interacţiuni, demers având drept motto enunţul scriitorului francez Bernard Martino: Bebeluşul este o persoană.

Spectacolele din stagiunea curentă le puteți vedea aici.

Biletele se achizionează prin rețeaua enterix.ro

14 lei/Copil

18,66 lei/ Adult

„Therme”

Nu cred că ai cum să dai greș cu Therme. Majoritate copiilor iubesc bălaceala și toboganele deci o combinație între cele două este tot ce și-ar putea dori un pui de om.

Pentru că toată lumea ne-a recomandat să mergem și pentru că Vlad este un mare iubitor de apă, mi-am luat inima-n dinți și-am purces. Singură, doar eu cu el, deși știam cât de solicitantă urma să fie întreaga zi. Doar că manifestările de entuziasm ale micului Flipper m-au făcut să uit de orice și să mă bucur cot la cot cu el.

Therme este un loc potrivit pentru copiii de toate vârstele. Este potrivit și pentru bebeluși, care se pot bălăci în piscina cu apa de 30 cm, dar și pentru copiii mai mari care se pot bucura de toate nebuniile de tobogane. Întreaga locație este împărțită pe zone pentru a te bucura fie de liniște (The Palm), fie de gălăgia și zumzetul copiilor (Galaxy),  fie de un masaj bun (Elysium) :). Noi am petrecut doar în zona Galaxy.

La Therme mi-a plăcut faptul că aveau mâncare potrivită pentru toate categoriile de vârstă. Vlad a mâncat foarte bine un somon la grătar cu orez cu legume iar la desert a servit pepene roșu proaspăt 🙂 Eu n-am apucat să comand nimic însă am gustat de la el și pot confirma că mâncarea era chiar gustoasă.

Am petrecut 6 ore la Therme, sărind peste somnul de prânz și ținând-o numai într-o joacă. A fost de-a dreptul înnebunit de zona stropitorilor unde și-a petrecut mare parte din timp. N-am să mint spunând că eu l-am admirat relaxată, cu o cafea în mână, în timp ce el își consuma bateriile. Asta ar fi fost ideal însă nu s-a întâmplat deloc așa :). Oricum, plecasem de acasă cu gândul că întreaga escapadă este doar pentru el așa că mi-a fost ușor să accept toată alergătura la care am fost supusă 🙂

Prețuri: aici

Muzeul Satului „Dimitrie Gusti”

Dacă vreți să vă bucurați de o plimbare liniștită, alături de cei mici, mergeți la Muzeul Satului! 🙂

Kiddo Play Park Lake

Este un loc de joacă spațios, curat și frumos amenajat. Au și zona de bebeluși foarte frumos dotată.

Aici chiar mă pot relaxa la o cafea și o gustare în timp ce flăcăul își face de cap.  Este o alternativă foarte bună pentru zilele în care vremea nu ne permite să stăm afară.

Prețuri: aici

Locuri în care nef dorim să ajungem

Am să enumăr câteva locuri în care ne dorim să ajungem.

• Teatrul Tăndărică– nu am mers până acum deoarece au piese de teatru care se adresează copiilor peste 3 ani, durata fiind undeva pe la 50 de minute.
  • Observatorul astronomic „Amiral Vasile Urseanu”– la prezentările de planetariu și de astronomie au acces doar copiii peste 6 ani. Tare mult mi-aș fi dorit să se facă și ceva pentru copiii mai mici. Vlad este atras de astronomie. Cunoaște deja planetele, este fascinat de lună și soare. Cine știe, poate într-una din zile dăm o raită pe acolo. Sigur găsim ceva interesant de văzut 🙂
  • Muzeul Căilor Ferate Române;
  • Orășelul Cunoașterii;
  • Muzeul Național al Aviației Române;

Locuri care ne-au dezamăgit

Ludoteca „Apolodor din Labrador”, din cadrul Bibliotecii Naționale.

Am fost aici chiar luni, la începutul acestei săptămâni. Am găsit un loc de joacă neprimitor- era foarte frig, cu jucării foarte puține și jerpelite, cu cărți rupte. Mare lucru nu aveai ce face. Înțeleg că săptămânal susțin niște ateliere însă nu ne mai tentează să mai participăm la vreo unul 😦

Cam atât pentru astăzi 🙂

No comments yet... Be the first to leave a reply!